Com veure l’informe de bases de cotització a la Seguretat Social

L’informe de bases de cotització és un document molt útil per poder fer càlculs sobre la pensió que li correspondrà a un futur jubilat.

Es pot sol·licitar per via telemàtica, a les oficines de la Seguretat Social o per telèfon.

El document dóna compte de les retribucions mensuals brutes percebudes durant els períodes d’alta en els règims de la Seguretat Social.

Quan s’acosta el moment de la jubilació, és el moment d’iniciar diferents tràmits per accedir a la pensió. Els treballadors poden fer els seus càlculs sobre quant percebran en concepte de pensió per jubilació partint d’alguns indicadors, com la base reguladora dels últims anys o les bases de cotització corresponents als períodes de liquidació en què l’empleat ha estat donat d’alta a els règims de la Seguretat Social.

Aquesta documentació s’obté, majoritàriament, a través de la Seguretat Social. Així doncs, un dels tràmits que es pot formular és la sol·licitud d’l’informe de bases de cotització.

Per accedir a aquestes dades, es pot demanar a la Seguretat Social de manera presencial a les seves oficines, per via telefònica oa través d’Internet. En els 2 primers casos, és imprescindible sol·licitar cita prèvia.

Com veure l'informe de bases de cotització a la Seguretat Social

Què és l’informe de bases de cotització

L’informe de bases de cotització és el document que engloba la informació relativa a la retribució mensual bruta i els percentatges de retenció aplicats a tot treballador durant els temps en què ha estat d’alta en la S. Social.

Com sol·licitar l’informe de bases de cotització a través d’Internet

En primer lloc, cal introduir a la barra de el navegador l’URL de la seu electrònica de la Seguretat Social : www.sede.seg-social.gob.es.

A la pàgina principal, a la part superior, hi ha la pestanya «Ciutadans«. Quan posem el cursor a sobre d’aquest apartat, apareix un menú desplegable, en el qual cal fer clic a «Informes i certificats«.

Dins de «Informes i certificats», és important baixar fins a trobar el «Informe de bases de cotització«.

A partir d’aquí, l’usuari disposa de quatre opcions per poder accedir a aquest informe: es pot fer mitjançant el certificat electrònic, a través del usuari i contrasenya que tinguem a la Seguretat Social (si és així), amb l’usuari de Cl@ve o bé a través de l’SMS.

Si la Seguretat Social té a la base de dades el teu número de telèfon mòbil, podrà enviar-te l’informe a l’instant i el podràs visualitzar en qüestió de segons després d’haver fet la sol·licitud.

De fet, aquesta immediatesa es dóna en els quatre casos. A el cap de pocs segons, es pot visualitzar i consultar l’informe, a més de poder descarregar-lo en format PDF i imprimir- .

En el document, apareixen els dades identificatives de l’usuari (el seu DNI i el seu número d’afiliació), el període de liquidació de tot el que ha succeït al llarg de la vida laboral, el règim de la Seguretat Social a què està adscrit o a l’ qual s’atribueixen les bases i, finalment, les bases de cotització.